Reklámfilm készítés ötletek kisvállalkozóknak
Ha reklámfilm készítés ötletek után kutatsz, akkor most megosztom Veled saját tapasztalataimat. Amíg a videókészítés elején vagy, addig sok csalódás érhet, ami elveheti a lelkesedésed. Ilyenkor a kreatív láng könnyen kialszik. Ha úgy érzed, hogy szeretnél jó videókkal berobbanni a közösségi médiába, de ehhez támpontokat keresel, akkor olvass tovább! Most nagy vonalakban megosztom Veled, hogy miért jó, ha videókban is megjelensz és hogyan készíthetsz saját videós tartalmakat marketing célra!
Reklámfilm készítés ötletek fontossága
Egy vállalkozás vagy márka számára lényeges, hogy miközben értéket teremt, a célközönsége számára is jó hírnevű legyen. A jó hírnévhez jó marketing kell. Egy hatékony reklámfilmet könnyen beilleszthetsz a honlapodba, közösségi felületeidre, vagy akár egy hírlevélbe. Univerzálisan felhasználhatod, hivatkozhatsz rá és csak egyszer kell elkészítened. Közzététel után folyton gyűjti majd a megtekintéseket.
A hosszú szöveges tartalmakat sokan már nem szívesen olvassák végig (büszke vagyok rád, ha te igen). Az online posztolt fényképek és diagrammok is egyre kevésbé ragadják meg mások figyelmét. Egy jó videó viszont hatékonyan adja át a fontos információkat és ismerteti meg mondanivalód az érdeklődőkkel. Már ezért is nélkülözhetetlenek a reklámfilm készítés ötletek!
Ne becsüld alá a csapatmunka erejét! Ha reklámfilm készítés ötletek után kutatsz, akkor érdemes leülnöd néhány kollégáddal vagy barátoddal. Beszélgessetek arról, hogy szerintük milyen videókkal lehetne népszerűsíteni azt, amit a céged, vagy vállalkozásod csinál? Meg fogsz döbbenni, hogy milyen sok ötlettel gazdagodtál rövid időn belül!
Milyen eszközök kellenek egy reklámfilm készítéséhez?
Ha Te akarsz mindent elvégezni az ötlettől a kész műsorig, akkor a reklámfilm készítés több fokozatból áll. Különböző eszközök kellenek majd. Először is: rögzítened kell valamire a videót. Ez lehet okostelefon vagy kamera. A képi világ mellett az is fontos, hogy a beszéd (ha beszélnek a videóban) tiszta, jól érthető legyen. Ezért érdemes jó mikrofont használni. Célszerű a forgatásra szánt helyszín hátterére is odafigyelni. Készíthetsz rögtönzött díszletet, a megfelelő fényviszonyokban pedig erős fényű lámpák segíthetnek. A videódban lehetőleg jól kommunikáló személy szerepeljen, akit nem hoz (lámpa)lázba a kamera előtt szereplés. Egy kezdő videós szett nagyjából az alábbi eszközöket tartalmazza:
- Kamera (vagy okostelefon, jó kamerával)
Nem kell rögtön milliós gép! Kezdésnek a legtöbb okostelefon is megteszi. Ha nem tudod, hogy milyen kamerát válassz, akkor sok teszt és ajánlás van YouTube-on. A legnépszerűbb modelleket bérelni is lehet, így kipróbálhatsz különböző kameratípusokat. - Mikrofon
Egy kamerára szerelhető mikrofon kezdetben tökéletes! Ha zajos szituációban kell forgatnod, akkor vásárlás előtt konzultálj szakemberrel vagy nézz szét az internetes tesztek között! Érdemes a Rode (olcsóbb) vagy Sennheiser (drágább) termékei közül csemegézned. - Világítás
Ha nincs pénzed videós lámpákra, használhatsz természetes fényt is. Ha napfényben forgatsz, akkor a napszak vagy időjárás befolyásolhatja a videó hangulatvilágát. Ha tartós és megbízható fényeket szeretnél videókészítéshez, akkor ennél a cégnél érdemes körülnézni. - Számítógép
Videóvágáshoz erős számítógépre lesz szükség. Ezen nem érdemes spórolnod, mert egy lassú számítógép megkeserítheti a mindennapjaidat és rengeteg idődet elveheti. A neten találhatsz kifejezetten videószerkesztésre optimalizált konfigurációkat, de sok magyar számítógépes boltban is válogathatsz korrekt gépek közül. Gyakori kérdés, hogy a PC vagy a Mac jobb-e videószerkesztésre? Egyéni ízléstől függ. Kellő utánajárással mindkettőből lehet jót kifogni. - Videószerkesztő program
Filmes utómunkához vannak egész jó ingyenes szoftverek. De ha szeretnél elmélyülni a profi videóvágás világában, akkor a (fizetős) Final Cut Pro vagy DaVinci Resolve programokat javaslom. Jó, ha tudod, hogy eltart néhány napig (inkább hétig), megtanulni ezek használatát, még alapszinten is.
Reklámfilm készítés ötletek házilag gyártott műsorhoz
Ha rendelkezel a fenti eszközökkel, akkor anélkül is lehet reklámfilmed, hogy egy komplett ügynökséget vagy videókészítő szakembert bérelj. Viszont (legalábbis eleinte) nem lesz könnyű. Sokan vágnak bele önkéntes filmezésbe, aztán rájönnek, hogy nem is olyan könnyű. A végeredmény láttán a maradék lelkesedésük is elszáll és inkább visszatérnek megszokott teendőikhez.
Házilag, (szakember, reklámügynökség, videóstúdió bérlése nélkül) is készíthetsz jó és hatékony reklámfilmet a vállalkozásodnak. De amíg bele nem rázódsz, addig valószínűleg nehezebb és körülményesebb lesz, mint külső segítséggel. Egy nem hozzáértő általában nincs felkészülve arra, hogy videókészítés közben milyen sok mindenre kell odafigyelni. Ezért azt javaslom, hogy az első videódat lehetőleg szakértő bevonásával készítsd. Rengeteg idegeskedést, időt és energiát megspórolhatsz vele.
Mi az, ami leggyakrabban elrontja egy videó nézhetőségét? Rengeteg hiba lehetséges, amikre évekkel ezelőtt még én sem fektettem kellő figyelmet. Külső visszajelzések alapján felhívtám ezekre a figyelmem. Eleinte nem minden kritikával értettem egyet. De idővel beláttam, hogy az alábbi szempontok iszonyatosan befolyásolják egy videó nézhetőségét:
- Túl sötét vagy túl homályos a kép
- Aki beszél a videóban, túl sokat őőő-zik, vagy nem a lényegre fókuszál
- Remeg/rázkódik/inog a kép, ezért a néző elszédül tőle
- A hang alig érthető, vagy annyira torz, hogy a néző feje belefájdul
- Unalmas a vágás
- Marketing elemek hiánya (cselekvésre buzdítás, kulcsinformációk megjelenítése stb.)
Gyakorlat teszi a mestert!
Ha mégis otthon szeretnéd készíteni a reklámfilmeket, akkor sincs minden veszve. Egyrészt érdemes előtte néhány online kurzust vagy oktatást elvégezni, hogy magabiztosabb lehess a munkafolyamatokban. Elcsépeltnek tűnhet, de ezt is „csak” gyakorolni kell. Olyan videós felszerelésbe befektetni, ami nem hagy cserben Téged. Kapcsolatokat építeni. Visszajelzéseket kérni másoktól. Együttműködni más videókészítőkkel. Erős számítógépet tartani, hogy jobban fussanak rajta a videóvágó programok, és gyakorolni a kamera előtt, hogy gördülékeny legyen a beszédmód.
Mennyibe kerül egy reklámfilm készítő felszerelés?
Kiindulásként egy okostelefon is elég lehet egy videó készítéséhez. Ha professzionális tartalmat szeretnél előállítani, akkor idővel jobb felszerelésre lesz szükséged. Elsősorban a Te anyagi lehetőségedtől és igényeidtől függ, hogy milyen eszköztárad legyen. Univerzális (sokféle reklámvideó készítésre alkalmas) alap cuccnak számít: egy kamera, hozzá egy-két alap objektív, mikrofon, kameraállvány, számítógép, akkumulátorok, memóriakártyák. Bővítheted a felszerelésedet továbbá díszlettel, lámpákkal, esetleg kamera stabilizátorral (gimbal). Egy ilyen „induló” szett könnyen lehet százezres vagy több milliós összeg. Plusz az idő, amit belefektetsz a reklámfilm elkészítésébe, a forgatásba, vágásba, utómunkákba, és ezek megtanulásába.
Olcsó és hatékony reklámfilm készítés ötletek
Az otthoni reklámfilm készítést is jobbá teheted, ha megfogadsz néhány alapvető tanácsot:
- Használj természetes fényt
- Ha nincs mikrofonod, akkor kerüld a visszhangos tereket
- Írj jegyzeteket, készülj elő a forgatásra időben
- Mielőtt feltöltöd a videót, kérd ki mások véleményét róla
- Vágd ki a hosszú szüneteket a videóból; használj vágóképeket, mellőzd a töltelékszavakat
- Gyakorold a kamera előtti szereplést
- A felvétel előtt pihend ki magad, légy ápolt és igényes külsejű
- A felvétel előtt mindig töltsd fel az akkumulátorokat/ telefont
Reklámfilm készítés ötletek haladóknak
- Fejleszd magad online kurzusokon, pl. Domestika, Youtube Creators Channel
- Olvass néhány filmes/marketinges könyvet pl. Carmine Gallo – Storytelling vagy Bo Bergström – Bevezetés a vizuális kommunikációba vagy Jack Trout
- Legyen ütemterved forgatásra és posztolásra is
- Találd meg a saját hangod és stílusod
- Nézd meg, hogy mit használnak a profi youtuberek pl. Philip Bloom, Chelsea Northrup
Milyen reklámfilm témákat válassz vállalkozásodnak?
A reklámfilmkészítés témáit érdemes előre átgondolni. Első körben mindenképp ajánlott egy vállalkozásbemutató videót készíteni, majd következhet a szolgáltatásról/termékekről is egy videó. Érdekes téma lehet, hogy hogyan és miért jött létre a vállalkozásod. Az emberek szeretik a sztorikat. Megoszthatsz történeteket a vállalkozásodról, szakmai tippeket. Nem látok bele a céged működésébe, de talán a munkafolyamatokba is engedhetnél betekintést. Ezenkívül a toplistás és az összehasonlító videók is hasznosak lehetnek a nézők számára, valamint a követőtáborod növelésére.
Milyen előnyei vannak a reklámfilm készítésnek?
A jó reklámfilmek könnyen felkeltik a potenciális célközönséged figyelmét, ha könnyen emészthetően jut el hozzájuk az információ. A videók több feladatot látnak el egyszerre. Javítják a honlapod látogatottságát és növelik a vállalkozásod vagy márkád hírnevét. A gyakori kérdéseket megválaszoló videókkal gördülékenyebbé teheted a kommunikációt új vagy visszatérő ügyfeleiddel. A reklámfilm készítés egyszerű módja annak, hogy céged, márkád jelenlétét erősítsd a piacon. Ha időben elkezded, megelőzheted a konkurenseidet. Ha jól csinálod, akkor hosszú távon behozhatatlan hátrányban lesznek hozzád képest. Fejlődhet az üzleted és büszke lehetsz a sikereidre!
Ha videókészítő szakemberre van szükséged, választ a Barimédiát!
Ha szeretnéd a reklámfilm készítést inkább egy szakemberre bízni, akkor örömmel segítek! Több éves videókészítési tapasztalatom segíthet erősíteni az üzleted. Tanultam a HSC Stábiskolában rendezőasszisztens szakon, elvégeztem egy forgatókönyvíró tanfolyamot és DaVinci kurzust. Folyamatosan keresem az új, kreatív lehetőségeket. A koncepció kidolgozásától a kész munkáig szakértelemmel és kiváló videórögzítő, filmszerkesztő eszközökkel járulok hozzá a Te reklámvideód elkészítéséhez, alkalmi és rendszeres megrendelés esetén is. Itt megtalálod néhány korábbi munkámat és partnereim véleményét. További reklámfilm készítés ötletek ügyében, konzultációért írj a lenti űrlapon és rövid időn belül válaszolni fogok!