5 online marketingeszköz, hogy gatyába rázd a weboldalad
Ha úgy érzed, hogy szeretnéd a weboldaladat jobbá tenni online marketing szempontból, akkor rengeteg módszer közül válogathatsz. Most megemlítek 5 kiemelkedően hatékony eszközt, amelyek az elmúlt 10 év során számomra egyértelműen segítettek!
1. Weboldalad keresőoptimalizálása, a jó öreg SEO
A fizetett hirdetésektől eltérően a keresőoptimalizálás olyan tevékenység, amely (ha jól csinálod) költséghatékonyabb módon fejtheti ki hosszútávú, előnyös hatását. A SEO, azaz Search Engine Optimization abban segít, hogy a Google kereső találati listáján előrébb kerülj. Ha eddig nem foglalkoztál tudatosan a SEO-val, akkor érdemes beépítened céged vagy vállalkozásod tevékenységei közé. Ahhoz, hogy weboldalad keresőbarát(abb) lehessen, több módszert is alkalmazhatsz. Csak néhány példa ezek közül:
- A honlapodon saját fotókat használj. Lehet, hogy ehhez szükséged lesz új eszközökre/fotózásban jártas szakemberre, de a Google (és a weboldalad látogatója is) díjazni fogja az egyedi, jó minőségű képeket.
- Használj egyedi meta leírásokat az aloldalaidhoz. Ha nem tudod, hogy ez pontosan mit jelent, akkor egyeztess egy SEO szakértővel vagy szövegíróval (vagy velem).
- Próbáld ki a linképítést. A linképítés nagyon hatékony keresőoptimalizáló eljárás, amelynek során egy erre szakosodott szövegíró ügynökség a Te weboldaladra mutató linkeket helyez el PR-cikkekbe ágyazva. Több kis magyar céget is ismerek, amelyeknél – kizárólag linképítéssel – sikerült több, mint megduplázni az éves szintű, organikus (tehát Google keresőből származó) látogatók forgalmát. Ha érdekel a linképítés, akkor javaslom, hogy nézz körül SEO-szakértő édesapám, Komáromi Zsombor honlapján.
2. Készítesz videókat? Vagy ismersz valakit, aki készít neked?
A Facebook után a YouTube az a felület, ahol a magyar internetezők a legtöbb időt töltik. Ha még nincsen YouTube csatornád, akkor itt az ideje indítani egyet és rendszeresen tolni rá tartalmakat! Természetesen, ha videót készítesz, azt nemcsak YouTube-on, hanem számos más internetes felületen megoszthatod (például Facebook, Instagram, LinkedIn, stb.). A legyártott anyagok részét vagy egészét felhasználhatod a honlapod témához passzoló aloldalain – és ezt nem mellesleg a Google is díjazni fogja.
Több videós csatornát is kezelek és a nézők kommentjei, a videók nézettsége, valamint a honlapok látogatottsága alapján folyamatosan tapasztalom a videók márkaépítő, hitelességnövelő és közösségformáló erejét. Hosszasan tudnám neked sorolni, hogy milyen előnyökkel jár egy saját YouTube-csatorna. Ha szívesen készítenél céged vagy vállalkozásod számára videókat, de úgy érzed, hogy segítségre van szükséged, akkor igényeld videókészítés szolgálatásomat, keress bizalommal!
3. Mikor írtál utoljára szöveget a honlapodra?
Vagy mikor nézted át alaposabban a régi, már meglévő szöveges tartalmaidat? Ha egy laikus ellátogat a honlapodra, mit lát? Szerinted a céged/vállalkozásod webes felülete mennyire részletes és informatív? Megragadod a látogatóid figyelmét? Ha webshopot üzemeltetsz, abban szerepelnek már kategórialeírások? Ha van marketinges kollégád vagy felettesed, akinek fontos az online térben közölt tartalom, akkor hasznos lehet néha összeülni egy brainstorming erejéig.
4. Mit gondolnak rólad a követőid?
Nem láthatsz mások fejébe, de az internet rengeteg eszközt nyújt arra, hogy jobban megértsd a látogatóid véleményét. Egy korábbi munkahelyemen arra készültünk, hogy a cég több, mint 15 éves, iszonyatosan elavult weboldalát egy teljesen új, felhasználóbarát honlapra cseréljük. Szerettünk volna új, praktikus funkciókat a friss felületre, ezzel együtt az online kommunikációt, a tematikát is frissíteni akartuk. De nem tudtuk, hogy merre induljunk.
Az egyik kollégám nagyszerű ötlettel állt elő: miért nem osztunk meg egy kérdőívet? Egy ingyenes Google kérdőívet osztottunk meg a közösségi felületeinken, kiküldtük hírlevélben is. Végül több, mint 100 visszajelzést (közötte rengeteg részletes válasszal) kaptunk arról, hogy mit látnának szívesen a honlapon, illetve milyen új témáknak és szolgáltatásoknak örülnének a vásárlóink. A kérdőívvel összegyűjtött információk nagyszerű alapot képeztek a későbbi szövegek és videók gyártásához.
5. A statisztika többet ér, mint gondolnád
A tudatos marketingtervezéshez kimagasló megoldást jelent, ha néha ránézel a közösségi oldalad/YouTube-csatornád/Google Analytics fiókod statisztikáira. Az internetes felületeiden publikált szövegek, elhelyezett videók eléréseinek elemzése iránymutató lehet.
De mi van akkor, ha nem vagy elégedett a számokkal? Talán nem vagy elég informatív? Vagy éppen túl sok tartalmat tettél közzé, amelyek monoton témára épülnek? Hogyan lehetne frissíteni a kommunikációt? Törekszel a változatosságra? Ilyen és ehhez hasonló kérdések megválaszolása hosszútávon segíteni fog a marketingtevékenységed fejlesztésében.
Remélem, hogy hasznodra válik az említett eszközök valamelyike. Ha úgy érzed, hogy szívesen dolgoznál velem, hogy új tartalmakkal gazdagítsd weboldalad, akkor vedd fel velem a kapcsolatot egy ingyenes előzetes konzultációhoz!